У 1934 році в Австрії, 25-річний інженер та успішний мотогонщик Ганц Транкенпольц заснував невелику майстерню з ремонту велосипедів та мопедів під назвою КТМ (Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen). Протягом наступних років він неухильно розширювався: організував продаж та обслуговування мотоциклів DKW та автомобілів OPEL, освоїв ремонт вантажівок та виробництво запасних частин для них, відкрив свої ковальський та ливарний цехи, освоїв випуск підшипників… Але знайшов свій справжній шлях КТМ у 1953 році, коли випустив свій перший мотоцикл
Маючи досвід у продажах і обслуговуванні потужних і високоякісних мотоциклів того часу DKW, Ганс вирішує сконцентруватися на ринку легких транспортних засобів, що росте в післявоєнний час. Так, вже 1953 року на КТМ було налагоджено виробництво першого серійного мотоцикла R100, які тоді коштували недорого і маючи чудову якість вони дуже швидко стали популярними.
Практично одразу з початком випуску перших мотоциклів, КТМ почав виробляти їх спортивні модифікації для участі у мотоперегонах. Спортивні моделі стали постійно займати призові місця та ставати переможцями різних змагань. Протягом 12 років компанія виробляла лише недорогі мопеди та малокубатурні мотоцикли, поки в 1963-1964 роках не була запущена у виробництво перша спортивна модель повністю власної розробки, що започаткувала справжній тріумф бренду у світі мотогонок. Також, у 1964 році з велосипеда КТМ...
Велосипеди КТМ
Зростаючий попит у Європі на велосипеди та багатий досвід у ремонті велосипедів та виробництві мопедів та мотоциклів, підштовхнув КТМ до організації власного виробництва Велосипедів. Перший серійний КТМ Fleetwing зійшов з конвеєра велосипедного цеху в 1964 році і того ж року вже почав продаватися в США.
1978 року почалося серійне виробництво першого шосейного велосипеда Formula-S. Шосейник призначений для технічно вимогливого велосипедиста одразу стає популярним.
У 80-х роках минулого століття США починає розвиватися новий вид велосипедів - гірський велосипед. КТМ підхоплює цю тенденцію і першим у Європі 1988 року налагоджує випуск MTB велосипеда, модель Ultra Cross. А наступного 1989 року, КТМ святкує виготовлення свого 1.000.000 велосипеда.
Одразу дві знаменні події відбуваються у 1994 році. КТМ одним із перших у світі освоює випуск алюмінієвих рам, і розпочинає серійний випуск електровелосипедів.
КТМ став першою європейською компанією, яка розпочала серійне виробництво велосипедів із електроприводом. Перший електровелосипед зійшов з конвеєра у 1994 році, це була модель для міста. Перший спортивний електровелосипед був випущений на ринок у 2009 році. На сьогоднішній день усі велосипеди випускаються в основному з електроприводом BOSH, топові моделі електробайків, починаючи з 2019 року, можуть оснащуватися системою ABS з функцією контролю відриву від поверхні заднього колеса.
У 2006 році інженери закінчують випробування та розробку виробництва карбонових рам. У тому ж році одним із перших у Європі КТМ розпочинає серійне виробництво спортивного шосейного велосипеда з карбоновою рамою - Strada Prime Carbon.
У 2007 році було відкрито новий офісний центр площею 2340м2 з розширеним конструкторсько-дослідним департаментом та великим виставковим залом.
У 2019 році запускається у виробництво технічно досконалий і бездоганний двопідвіс, оновлення легендарної моделі, яка взяла не один п'єдестал, включаючи Олімпійські - КТМ Prowler Soniс. Концепція демпфування рами з прямою лінією (SLL), як і раніше, забезпечує райдеру ідеальний відгук і максимальне задоволення, а унікальний дизайн зачаровує.
Міжнародний гоночний успіх підтверджує бездоганну роботу австрійських інженерів. Модель шосейного велосипеда Revelator Lisse ідеально аеродинамічна до останньої деталі та створена для швидкості. Revelator Lisse – ідеальна концепція стандарту аерокласу.
КТМ, є одним із найстаріших і найшанованіших виробників у Європі, і одним із найкомпетентніших та найвпливовіших гравців у своєму секторі. З моменту початку випуску перших байків і до цього дня всі велосипеди виробляються в північній Австрії, в м. Маттігхофен. І лише кілька останніх років деякі моделі початкового рівня виробляються на новому власному заводі КТМ у сусідній Чехії. Деякі моделі електровелосипедів, орієнтованих ринку Азії виготовляються у Китаї. Наразі щорічно випускається 240 тис. велосипедів КТМ, 60% з яких – електровелосипеди.
КТМ має повний цикл виробництва велосипедів, що особливо важливо, навіть рами, основу велосипеда, проектують і виробляють виключно в Австрії. Технології веловодства постійно вдосконалюються та йдуть у ногу з часом. Асортимент охоплює всі основні групи – від висококласних спортивних моделей різних категорій до дитячих.
За весь час існування велосипедного бренду КТМ завжди були незмінними: найвища якість, стриманий вишуканий дизайн, знак якості – Made in Austria!
Корпорація КТМ сьогодні
KTM AG – це транснаціональна корпорація, виробник спортивних мотоциклів та автомобілів, велосипедів та інструментів. Головний офіс знаходиться в місті Маттігхофен, Австрія.
Корпорація у нинішньому вигляді утворилася в 1992 році з заснованої в 1934-му Гансом Транкенпольцем фірми KTM, яка розділилася на чотири компанії:
-- KTM-Sportmotorcycle AG, спеціалізується на виробництві мотодвигунів, спортивних мотоциклів та автомобілів ТМ: КТМ, Husqvarna, WP;
-- KTM Fahrrad GmbH випускає велосипеди, ТМ КТМ;
-- KTM Kühler GmbH виготовляє системи охолодження для авто та мотодвигунів;
-- KTM Werkzeugbau GmbH виготовляє інструменти.
1998 року, напередодні нового тисячоліття, відбувається зміна іміджу корпорації - КТМ стає помаранчевим. Велосипедний підрозділ KTM Fahrrad постійно збільшує випуск висококласних велосипедів для спорту та відпочинку, тоді як компанія KTM-Sportmotorcycle виробляє одні з найпопулярніших спортивних мотоциклів для мотогонок різних типів: від кільцевих до ралі-рейдів. Неодноразово гонщики на мотоциклах KTM ставали переможцями ралі Дакар та інших марафонських змагань. З 2006 року починається випуск-легких двомісних спортивних суперкарів KTM X-Bow.